selamat


I made this widget at MyFlashFetish.com.

"kata Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi dalam kitab karangannya Fiqhul Jihad "Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan SATU JIHAD UTAMA"

Friday, April 29, 2011

Jom kempen !!

Assalamualaikum...terdetik di hati nak mencoret sedikit d blog..
Mungkin apa yang saya hendak nukilkan disini berbentuk perkongsian mahupun peringatan..

Hari ini kita sering didedahkan dengan pelbagai masalah sosial..dari sekecil2 masalah sehinggalah sebesar2 masalah.Pelbagai formula cuba diketengahkan untuk menyelesaikan masalah yang melanda khususnya buat Umat Islam

Nabi s.a.w sudah pun menjelaskan formulanya sejak 1432 tahun yang lampau..
tinggal lagi sama ada kita TERlupa atau SENGAJA lupa atau BUAT-BUAT lupa..(ad beza ke..)

Apa kata Baginda s.a.w kepada umatnya??
Sabda Rasulullah s.a.w, "Aku tinggalkan kepada Ummatku 2 perkara, jika mereka berpegang teguh kepadanya maka mereka tidak akan sesat selama-lamanya iaitu Al-Quran dan As-Sunnah" saya pasti ramai yang sudah maklum dengan Hadis ini namun persoalnnya sejauh manakah ia benar-benar menjadi pegangan dalam hidup kita??

Apa kata kita mulakan dengan diri kita ...hidupkan kembali Sunnah Nabi s.a.w, buat kempen untuk diri sendiri, keluarga, sahabat2 sekelas/sekolej/sekampus/sekerja...bertemakan 1 HARI 1 SUNNAH..

kali ini saya nak kongsi satu amalan yang rasanya kalau ditanya kepada Umat Islam di Malaysia ni berapa kerat sangatlah yang praktis Sunnah nabi ini...sebab ap?? myb sebab x terasa akan kepentingan mengamalkannya..Jom kita sama2 pakat amal..

Tuesday, April 26, 2011

Adakah Anda Hebat???

salam..
Kepada pembaca Budiman sekalian..petang ni saya teringin nak share beberapa info...

Ada banyak cara untuk menjadi orang yang hebat..
kalau ikut salah satu dari petua Mak saya yang tercinta..katanya amal Surah As-Shaf ayat 9-12 Juz 28,.. Alhamdulillah rasa perubahan positif bila mengamalkannya..Tq Mum

Semalam saya dapat lagi satu petua untuk menjadi seorang yang hebat....

kata seorang penceramah yang saya dapat dari rakaman hasmadi88 http://www.youtube.com/user/hasmadi88#p/f katanya bagaimana nak menjadi orang hebat?? kita kena belajar dari Bangsa yang Hebat


Sebab itu Rasulullah pernah bersabda belajarlah kamu dari orang cina 4 perkara :

Pertama : Belajarlah kamu cara-cara nak buat kertas, kerana apa? faedahnya kamu boleh menulis Al-Quran diatas helaian kertas lalu menyebarkan keseluruh dunia

Kedua: Belajarlah cara untuk membuat Sutera..(Aik? bukan sutera haram dipakai oleh orang lelaki ke?) benar tapi cuba lihat apa rasionalnya Nabi suruh belajar buat Sutera..Jawapannya: ia digunakan untuk membalut pedang..Bukankah bagi orang2 Arab, pedang itu satu lambang kemegahan??

Ketiga : Belajarlah daripada orang2 Cina cara2 hendak membuat mercun/bahan letupan.
pastinya kegunaannya untuk peperangan.

Keempat: Belajarlah daripada orang2 Cina cara-untuk membuat tembikar..sebabnya orang Arab ni dia suka simpan air dalam tembaga..sedangkan tembikar lebih elok & selamat untuk menyimpan air, sekalipun dalam cuaca yang panas terik.

p/s: Sekiranya terdapat kesalahan @ penambahbaikan boleh tinggalkan diruangan komen ye..Syukran

Monday, April 25, 2011

Takallam Billughah Arabiah Sambil MenYanyi

Bagi anda yang mempunyai anak-anak yang liat nak mengaji, cuba bagi diorang tengok lagu ni, pastu suruh dia nyanyi..mak & ayahnya pun nyanyi la sekali...nak bagi lidah yang terbelit tu kembali normal..hehe..

Sampai satu tahap anak-anak boleh nyanyi tanpa tengok lirik...time 2 boleh bagi saguhati sebagai tanda penghargaan atas usaha gigih mereka...bukan senang tau..yer lah..anak2 orang lain sibuk duk nyanyi lagu jiwang + cintan-cintun + dan yang seangkatan dengannya dalam versi Melayu n Inggeris.... tapi anak kita tiba2 nyanyi alif ba ta versi lagu arab...Tabik Spring bagi ibu bapa yang berjaya buat...

Selamat Mencuba..!!!



  Ini Liriknya


Bagi yang x faham maknanya , dont worry saya ada terjemahannya...


Alif is for rabbit that runs and plays and eats carrots so he won't get tired.
Baa' is for duck that jumped and fell making the cat laugh at her.
Taa' is for a gold & diamond crown on the head
'THaa' (thank)' is for fox who caught a chicken, for he is sly when he needs to be
Jeem is for camel in the desert like a ship on the water.
'Haa'' is for hajj, the best desire to walkroam around the ka'ba.
'KHaa' is for bread at the merchant, only hungry people eat it.
Dal is for rooster and his good sound making 'athan' on the rooftop.
'THal (the)' is for wolf a tuff monster who fears nothing but dogs.
Raa' is for man who found revelation, for he is honest and trusworthy
Zayn is for flower, yellow and red, to my eye she is the nicest view
Seen is for watch, she tells me the time, at school or at home
SHeen is for sun, a fine making, it gives warmth and light
'Sad' is for hunter who threw his net, and then caught a fish.
'Dad' is for officer who protects my home and provides security.
'Ta' is for child who is clean and in good appearance.
'THa' is for a nail that we cleaned. It got a little longer so we cut it.
'Ayn' is for an eyesoul who fears his creator(Allah) doing good things that please him.
'GHayn' is for (ghar hiraa') hiraa' cave where the Quraan came down.
Fa is for elephant with tusks and he is a friends O friends
'Qaaf' is for moon that has the time(date) for who asks.
Kaaf is for dog who lived beside me, cares for my sheep and guards my house.
Laam is for meat that makes me grow(muscles) and it covers my bones.
Meem is for masjid, the house of God, in it I make all my prayers.
Nuun is for river.. the nile river that is generous.
Haa' is for pyramid, high and a symbol of strength.
Waw is for face for the human, there is light of faith.
Yaa' is for hand that draws a flower, creates a shape and shows and idea


Sunday, April 24, 2011

Langkah Sang Mujahid

Buat sahabat-sahabat yang dikasihi kerana Allah
Semoga setiap langkah ntum diiringi dengan mardhiahNYA
Teruskan perjuangan
Memang ianya pahit
Kerana Syurga itu manis



The Zikr – Wahai Mujahid

Wahai para mujahid
Maralah kehadapan
Kerahkanlah tenagamu
Dan jua fikiran
Korbankanlah hartamu
Sekalipun jiwa raga
Teguhkan keyakinan
Teruskanlah perjuangan
Ulang 2x

Wahai para mujahid
Janganlah terpengaruh
Ujian nikmat hidup duniawi
Biarpun ianya begitu indah
Namun hanya sementara
Memang berjuang itu terkorban
Kerana kita berjuang untuk berkorban
Itulah asam garam perjuangan
Syarat mendapat cinta Allah

Ulang rangkap satu 1x

Wahai para pejuang kebenaran
Suburkanlah semangat juangmu
Setiap masa sepanjang hayatmu
Dengan irama hiburan ini
Tempuhilah penderitaan
Didalam perjuangan
Kerana itu adalah penghapus dosamu
Berjuang kerana Illahi
Walaupun sedikit tetapkan dinilai
Sebagai amalanmu yang Soleh

Wahai para mujahid
Maralah kehadapan
Kerahkanlah tenagamu
Dan jua fikiran
Korbankanlah hartamu
Sekalipun jiwa raga
Teguhkan keyakinan
Teruskanlah perjuangan

Memang berjuang itu terkorban
Kerana kita berjuang untuk berkorban
Itulah asam garam perjuangan
Syarat mendapat cinta Allah

Wednesday, April 20, 2011

Selamatkan MALAYSIA

Hari ini saya nak berkongsi  beberapa maklumat berkaitan Politik sikit...jangan kata politik tidak penting..sekalipun anda sudah merasa muak dan bosan dengan permainan politik yang berlaku pada hari ini namun sebagai seorang rakyat anda harus cakna dengan perkembangan yang berlaku..

Jom lihat hasil pemerintahan Negeri bawah Pakatan Rakyat walaupun baru beberapa tahun memerintah kecuali Kelantan..MABRUK !!

Tengok tu bukan sikit...tak dapat bayang kalau Allah izinkan BN perintah di Kelantan..Nauzubillah

Anda sendiri boleh menilai..ini baru tengok pendapatan balak sahaja, belum lihat hasil yang lain..Alhamdulillah Allah izinkan orang yang selayaknya berKuasa di Kedah Darul Aman...Orang Kedah Bijak!! teruskan CELIK nah dalam PRU akan datang..

Beralih ke Negeri Pulau Pinang..semua maklum Ketua Menterinya cuba mencorak pemerintahan seperti Umar Abd Aziz..Subhanallaah.. Lim Guan Eng pun ada keinginan nak perintah cara Islam..Mudah2an Allah beri hidayah kepada beliau..Allaahumma Aaamiin 
                                                            

Seterusnya Negeri kelahiran ambo...Selangor yang terCINTA..negeri yang terkenal dengan Lubuk Rezeki


Baru tengok hasil pasir...MasyaAllah jauh berbeza dengan pemerintahan sebelum ini..
Orang Selangor...teruskan mengundi Calon yang benar-benar nak bawa agenda Islam.. Bayangkan sekiranya dalam PRU13 nanti Allah izinkan kemenangan berpihak kepada orang yang selayaknya..i'Allah aman Malaysia..
  
Bagi sesiapa yang dah boleh mengundi jangan buat-buat lupa nak pergi daftar mengundi...Time PRU nanti celikkan mata hati anda..setiap Undian anda amat berHARGA..bagi individu yang bencikan dengan Politik Malaysia ni...Ingat! Nabi kata "Seseorang Muslim yang tidak mengambil berat akan urusan orang Islam Dia bukanlah dikalangan mereka"..

kita sebagai rakyat sebenarnya punya KUASA menentukan jenis pemerintahan yang bagaimana yang kita mahukan..sama ada yang ZALIM atau yang ADIL...yang KOTOR rekodnya atau yang BERSIH..

Buatlah penilaian sebaiknya..Jangan disebabkan Undian kita menyebabkan tertegaknya Pemerintahan yang Korup, zalim lagi menyesatkan..

Anda mampu mengubahnya..!!

"Ya Allah selamatkan kami dari Pemerintahan yang Zalim
celikkan mata hati kami dengan Kebenaran Ya Rahman
Lemahkan musuhMu Ya Allah Yang Maha Gagah lagi Maha Perkasa
Berilah mereka Taufiq dan Hidayah sebelum tibanya Hari Penyesalan
Kurniakan lah kami nikmat mengecapi Baldatun Thaiyyibatun  Warabbun Ghafur
Perkenankanlah Ya Allah"








Berbezanya Kita..!!

Seribu satu rasa nak menulis entry kali ni...secara jujurnya saya bukanlah jenis yang suka nak menulis...tapi kalau suruh bercerita sangat suka..pantang bagi mikrofon..selalu je lebih masa..:)

Sedih melihatkan program realiti kita di Malaysia...banyak yang menyumbang kearah negatif berbanding positif..sedari umur 5 tahun lagi anak-anak kita sudah dihidangkan dengan perkara hiburan..bahkan sampai tahap melampau..Dari bintang kecil, mari menari, kamilah bintang sehinggalah sehati berdansa, mento-mente, akademi fantasia n banyak lagi la...confirm korang lebih tahu..

Benar, hiburan itu tiada salahnya tetapi malangnya hiburan yang tersaji depan mata mereka kebanyakannya tidak kearah hendak menyuburkan rasa cinta terhadap Rasulullah S.A.W....apatah lagi untuk mengingatkan mereka tentang keEsaan Allah,..berapa kerat sangatlah program realiti yang ada unsur nak melahirkan insan berjiwa Rabbani...macam Akademi Al-Quran,Imam Muda,Mari Mengaji, Semanis Kurma, Al-Hidayah, Halaqah dan sebagainya. 

Seronok rasanya bila melihatkan satu rancangan realiti bukan versi Melayu tapi versi Arab...rancangan ni nak menguji sejauh mana caknanya kita terhadap apa yang NABI s.a.w ajarkan kepada kita..


Agak-agak kalau berlaku kat kita, mana satu respon kita adakah seperti lelaki yang kedua atau pun buak dek je macam lelaki yang pertama tadi...ermm..bila ye yang versi Melayu akan muncul?? ada tak mana-mana Stesen televisyen Di Malaysia ni sudi nak tayangkan rancangan mcm ni???

Tuesday, April 19, 2011

Sunnah Rasul

Bismillaahirrahmaanirrahiim.....
Mulakan lah setiap perbuatan kita dengan kalimah suci ini...ringkas, pendek tapi penuh dengan keberkatan..ada yang memandang amalan ini remeh lantas meninngalkannya..Oh Alangkah ruginya jika kitalah orangnya..

Ketika kecil2 dahulu saya sering mendengar atau terbaca kisah seorang perempuan yang mulutnya sentiasa membaca Bismillah ketika melakukan apa sahaja pekerjaan. Walaupun perbuatan ini baik namun sang suami merasa tidak senang dengannya lantas terdetik dihati suami ingin menguji sejauh mana kebenaran amalan sang isteri. Suatu hari sang suami meletakkan pasir dalam bekas yang diisi beras, seperti biasa isterinya akan membaca Bismillah terlebih dahulu sebelum mencedok beras untuk dimasak pada hari tersebut. Alangkah terkejutnya sang suami apabila mendapati pasir yang diletakkan dalam bekas beras itu bertukar menjadi beras. Subhanallah!!..bagaimana kalau ianya terjadi kepada diri kita..A'ajiib!!

Yakinlah dengan apa yang dibawa oleh Nabi..boleh jadi perkara yang hendak kita lakukan itu adalah sukar, namun berkat memulakan dengan Bismillah boleh jadi Allah akan izinkan perkara itu menjadi mudah.

Yang penting hati mesti yakin dengan apa yang kita lakukan. Saya yakin setiap orang yang pernah mengamalkan amalan ini pasti merasakan taajub dengan apa yang berlaku.


Jom Istiqamah, mudah2an Barakah sentiasa melimpahi dalam hidup kita dan juga orang yang berada disekeliling kita..Aaamiin

Nasyid bersama Raihan...Berhibur sambil Beringat

Bismillah

Dimulakan dengan Bismillah
Disudahi dengan Alhamdulillah
Begitulah sehari dalam hidup kita
Mudah mudahan dirahmati Allah

Mulakanlah kerja dengan niat yang satu
Untuk mendapat keredhaanNya
Moga segala urusan dipermudahkanNya
Agar sentiasa dalam kebaikan

Barulah hati kita kan terasa tenang
Dan bersyukur dengan apa yang ada

Buruk dan baik itu ketentuan Allah
Kitalah jua yang memilihnya
Amal yang baik akan membawa ke syurga
Amalan buruk menempah neraka

Hanyalah iman, amal dan juga taqwa
Menjadi bekal dalam hidup kita ( 2X )

Ilmu pelita menerangi kegelapan
Darilah ilmu datangnya amalan
Dari amalan lahirlah kasih sayang
Saling membantu dan bekerjasama
Rezeki yang ada dihulurkanlah derma
Terjalin hidup harmoni bahagia ( 2X )



Monday, April 18, 2011

Addiinun Nashihah




Rasulullah bersabda lebih kurang maksudnya, 
“Jika kamu hendak dikasihi Allah, maka hendaklah kamu zuhud dengan dunia”.

Hadis ini menerangkan kepada kita bahawa untuk mendapat kasih sayang Tuhan, maka yang perlu kita perbuat di dunia ini ialah zuhud kepada dunia. 

Yang dikatakan zuhud itu bukanlah boleh diukur kepada miskin atau kaya. Sesetengah orang berpendapat miskin itu zuhud dan kaya itu tidak zuhud. Tidak sebegitu dan tidak semestinya. Malah ada juga yang menyatakan zuhud itu menolak atau membuang dunia. Salah tafsir ini perlu diperbetulkan.

Zuhud itu letaknya di hati. 
Dikatakan zuhud bila hati tidak cinta dunia. Hanya dunia itu dijadikan sebagai saluran untuk membesar dan mengagungkan Allah. 

Biarpun kaya, kaya digunakan untuk jalan Allah. Biarpun miskin, hatinya tetap dengan Allah dan tak terikat dengan dunia.

 Maksudnya di sini, orang zuhud bukanlah menolak dunia. Dunia itu diambil sekadar keperluan. Selebihnya digunakan di jalan Allah.

Saturday, April 9, 2011

Coretan Hati

BUAT SAHABATKU,

TAK TERASA BILA IA PERGI
TP SAYU BILA IA TIDAK KEMBALI
MENCARINYA DENGAN HATI SUCI
LEBIH INDAH DARIPADA MEMILIKI TAPI TIDAK MENGHARGAI
IA DATANG TANPA SERUAN
IA PERGI TANPA ALASAN
KEJARLAH IA SEBELUM HILANG DARI PANDANGAN,
THANKS ALLAH FOR THE GIFT OF
PERSAHABATAN...:)

                


Rindunya pada sahabat2...Mg ntum sentiasa dalam redhaNYa


Group AT49-Bahasa Arab Dengan Pendidikan UPSI


Group Ko- Tulisan jawi...


Zikir Malaikat

Assalamualaikum sahabat2 sekalian...mg sentiasa dalam rahmat Allah..
entry kali ini saya nak share satu petua...agar dimudahkan urusan..

Ada masa nanti saya share sedikit cerita berkaitan Zikir Malaikat ni ye,...berkejar nak balik shah Alam ni..

Selasa, 12 April 2011
Alhmdulillah segala puji bagi Allah diatas kurniaanNya yang tak terhingga..
Syukur..masih lagi diberi nikmat Iman & Islam..Mudah-mudahan Allah tidak membolak balikkan hati kita dari landasan syariatNya..Aamiin..

Seperti yang dijanjikan..sedikit perkongsian yang nak dikongsikan berkaitan Zikir Malaikat ni..

Salah satu peristiwa yang tidak dapat saya lupakan sehingga ke hari ini..ketika mana dalam perjalanan pergi ke tempat program. Perjalanan ke sana memakan masa hampir setengah jam, namun disebabkan hujan yang turun pada hari kejadian, perjalanan untuk sampai ke tempat tersebut memakan masa hampir Satu Jam..

Biasanya untuk kesana saya akan lalu jalan dalam coz lebih selamat dari kenderaan besar (lori kontena, bas dan yang seangkatan dengannya). Namun cuaca hujan pada hari tersebut menyebabkan saya bersama rakan mengambil keputusan untuk lalu jalan luar sahaja..lagi pula kami bertolak lepas asar. Diringkaskan cerita, lebih kurang 5 minit lagi nak sampai ke tempat yang nak dituju motor saya buat hal..Allaahuakbar!!..ada skru yang tertanggal semasa dalam perjalanan menyebabkan besi dekat tayar motor belakang terjatuh. Ditakdirkan Allah kejadian ni  berlaku elok je bersebelahan dengan kedai makan dan kebetulan orang yang pandai baiki moto ada disitu. Tidak dapat saya bayangkan andai kejadian ini berlaku ketika saya melalui jalan luar yang sering kenderaan besar berada dibelakang saya..hati saya sebak, memikirkan Ya Rahman syukur kau masih memberi ruang pada hambaMu untuk menyucikan diri dari noda sebelum bertemu denganMU..

Ada lagi beberapa peristiwa kecil yang lain...yang tu tak pe lah...biar ia tersimpan dalam memori ingatan saya..



Friday, April 8, 2011

Imtihan Nihaaie


Sekarang dah minggu ke 13 Kuliah...tnggal seminggu je lagi nak exam...
sahabat2 teruskan usaha...Ulangkaji n terus mengulangkaji..
Mg kita sama2 peroleh keberkatan dalam menuntut Ilmu di Bumi Murabbi

Jazakumullaahukhairul jaza' buat semua lectre (Dr Hilmi, Dr Muni'm,Dr Yahya, Dr Ahmad Shalih, Dr Omari, Ustaz Anas,Ustaz Fauzi, Pn Mariyati,  yang x pernah jemu mencurahkan ilmu kepada kami,
Mg Allah membalas dengan sebaik2 balasan..Aaamiin


To my mum...doakan anakmu ye..
(mesti mak kata gini.."ye x pernah tinggal doa untuk hangpa"..Tq Mak)..
benarlah sesungguhnya kasih ibu hingga ke syurga..:)

Jom kita saling beringat

Peringatan buat yang sukakannya !!

Pertama:
Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya.

Kedua:
Melazimi membaca Al-Qur'an dan zikir al-mathurat sebelum terbit matahari.

Ketiga:
Memelihara kesempurnaan solat kerana inilah kekuatan mukmin muslim yang utuh

Keempat:
Jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha.

Kelima:
Jaga sedekah setiap hari. Walaupun hanya dengan sekuntum senyuman

Keenam:
Jaga wudhuk terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu'.

Ketujuh:
Amalkan istighfar setiap masa agar terhapus segala dosa dan noda.

Kelapan :
Perbaharui Azam dan Tekad untuk terus berkhidmat kerana Allah SWT

Kesembilan :
Sentiasa ceria dan berfikiran positif kerana itulah watak seorang mukmin sejati

Kesepuluh :
Memelihara Diri dengan keikhlasan yang tulus kerana Allah SWT kerana disitulah terletaknya nilai amalan di sisi Allah SWT.

Thursday, April 7, 2011

Usrati Jannati

Salam Sayang penuh kerinduan to My Family Al-Mahbubah..



Peluang Pekerjaan

Berita baik !!!
Kepada guru-guru agama, tawaran hebat kepada anda
Berbakti kepada masyarakat sambil menambah pendapatan anda


Perkhidmatan Pengajian Islam
Kami adalah sebuah organisasi yang berpengalaman hampir 6 tahun dalam sistem pengajian Islam bersedia memberi perkhidmatan pengajian :
A) al-Quran ( asas / bacaan / hafalan / tarranum )
B) Tajwid ( mengenali satu per satu hukum pada setiap ayat )
C) Terjemahan dan tafsir
D) Fiqah ( mengenai hukum-hukum dalam Islam )
E) Tauhid ( mengenai ke-Tuhanan )
F) Tassawuf ( membentuk jatidiri mulia )
G) Hadith ( perkataan junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W )
H) Amalan Sunnah ( cara kehidupan Nabi )
I) Bahasa Arab 
J) Tulisan Jawi
K) Kaunseling ( berkaitan masalah anak-anak & keluarga )


Antara Pakej yang disediakan :

Rm 20, Rm 35, atau Rm50 sebulan

* Harga tertakluk kepada terma & syarat 

* Perkhidmatan ini disediakan untuk Jabatan Kerajaan, Badan Berkanun, Pejabat Swasta, Institut Pengajian Tinggi (IPTA & IPTS), Sekolah, Tadika, Masjid atau Surau, serta rumah ke rumah (kanak-kanak, remaja, dewasa dan warga emas).

* Hari, Waktu, Tempat, Ustaz/Ustazah, ditetapkan oleh anda.



Profil Syarikat:



Pemilik            : Al- Hafiz Nikmatullah Bin Al-Hafiz Ahmad Hamizi

Nama Syarikat  : Nihasmi Global Management ( NGM )

No Pendaftaran : ( AS0326672-V )


Jika berminat boleh hubungi saya - 
Atiqah Hasbi ditalian  019-4487946
sebarkan juga kepada sahabat2 anda yang masih mencari peluang pekerjaan.
Boleh lawat laman web ni untuk penjelasan lebih lanjut : 

Renungan bersama..



Awas!!

Awas dengan kejahatan yang anda lakukan...Boleh jadi akan terkena balik pada diri anda

video

Pengajaran: Jangan mudah lepas tangan dengan apa yang kita kerjakan..:)

Ya Hurairah...

Cuba perhatikan....sama tapi x serupa



Teringat kat My hero kat rumah...Sang Hurairah yang keletah plus nakal

Indahnya Islam ..berakhlak dengan binatang pun boleh pahala free...kalau 'nampak' lah..
tp kita ni kadang2...bagi dia makan tapi sambil mengomel..gaya macm kurang kredit IKHLAS..hehe
Sesiapa yang ada binatang jinak kat umah tu...ambiklah peluang buat baik dengan mereka..Boleh jadi hanya dengan beri dia makan n minum boleh menyelamatkan diri kita kat akhirat kelak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Motivasi