selamat


I made this widget at MyFlashFetish.com.

"kata Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi dalam kitab karangannya Fiqhul Jihad "Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan SATU JIHAD UTAMA"

Tazkirah


Jom Tutup Aurat....pasti anda pernah dengar pepatah ini kan..
 "إصلح نفسك وادعوا غيرك"
~Perbaiki diri kamu & ajaklah orang lain~

Sebilangan dari kita sering memikirkan nak tegur orang confirmlah aku kena sempurna/baik dulu. satu persoalan yang timbul..Adakah kita akan sempurna?? Tiada manusia yang sempurna selamanya..pasti ada kurangnya. Inilah gunanya berkawan dengan sahabat yang baik2..kita akan saling kuat menguat antara satu sama lain ibarat sebuah rumah yang teguh dengan semua sokongan, baik tiang mahupun dinding sekalipun lantai yang berada dibawah. Macam mana nak dapatkan sahabat yang baik2 ni...Jawapannya mudah je..kita la dulu kena baik..I'Allah Allah akan datangkan kawan yang baik2 jugak..Macam mana nak jadi baik?? nak hasilkan perilaku yang baik pastinya seketul daging yang duk kat dalam badan kita kena jadi baik.Siapa lagi kalau bukan HATI kita..
Hati yang baik bukanlah anugerah dari Allah yang diberikan kepada orang-orang tertentu saja, namun hati yang baik juga boleh diperoleh dengan latihan dan pendidikan. Salah satu cara untuk mendapatkan hati yang baik adalah dengan melazimkan diri kita On9 selalu denganNYA. Allah adalah Dzat Yang Maha Baik, maka sesiapa yang selalu berkomunikasi kepdaNya akan mendapatkan pancaran kebaikan. Semoga kita dianugerahkan hati yang tunduk pada perintahNYA.

Hayati jap senikata ni..

Lirik Pandangan Mata - Hijjaz

Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki
Kalau hati itu bersih

Hati kalau terlalu bersih
Pandangannya kan menembusi hijab
Hati jika sudah bersih
Firasatnya tepat kehendak Allah
Tapi hati bila dikotori
Bisikannya bukan lagi kebenaran

Hati tempat jatuhnya pandangan Allah
Jasad lahir tumpuan manusia
Utamakanlah pandangan Allah
Daripada pandangan manusia

Lirik Pandangan Mata - Hijjaz @ Lirikami





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Motivasi