selamat


I made this widget at MyFlashFetish.com.

"kata Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi dalam kitab karangannya Fiqhul Jihad "Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan SATU JIHAD UTAMA"

Wednesday, April 20, 2011

Berbezanya Kita..!!

Seribu satu rasa nak menulis entry kali ni...secara jujurnya saya bukanlah jenis yang suka nak menulis...tapi kalau suruh bercerita sangat suka..pantang bagi mikrofon..selalu je lebih masa..:)

Sedih melihatkan program realiti kita di Malaysia...banyak yang menyumbang kearah negatif berbanding positif..sedari umur 5 tahun lagi anak-anak kita sudah dihidangkan dengan perkara hiburan..bahkan sampai tahap melampau..Dari bintang kecil, mari menari, kamilah bintang sehinggalah sehati berdansa, mento-mente, akademi fantasia n banyak lagi la...confirm korang lebih tahu..

Benar, hiburan itu tiada salahnya tetapi malangnya hiburan yang tersaji depan mata mereka kebanyakannya tidak kearah hendak menyuburkan rasa cinta terhadap Rasulullah S.A.W....apatah lagi untuk mengingatkan mereka tentang keEsaan Allah,..berapa kerat sangatlah program realiti yang ada unsur nak melahirkan insan berjiwa Rabbani...macam Akademi Al-Quran,Imam Muda,Mari Mengaji, Semanis Kurma, Al-Hidayah, Halaqah dan sebagainya. 

Seronok rasanya bila melihatkan satu rancangan realiti bukan versi Melayu tapi versi Arab...rancangan ni nak menguji sejauh mana caknanya kita terhadap apa yang NABI s.a.w ajarkan kepada kita..


Agak-agak kalau berlaku kat kita, mana satu respon kita adakah seperti lelaki yang kedua atau pun buak dek je macam lelaki yang pertama tadi...ermm..bila ye yang versi Melayu akan muncul?? ada tak mana-mana Stesen televisyen Di Malaysia ni sudi nak tayangkan rancangan mcm ni???

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Motivasi